یک ESC ممکن است به عنوان یک واحد مستقل، وقتی وسیله در بیشترین toy-grade R/C وسایل نقلیه است، شاخه را به کانال کنترل دریچه گاز گیرنده متصل کند یا به خود گیرنده وصل شده باشد. برخی از تولیدکنندگان R/C که به شکل اختصاصی hobby-grade الکترونیک در entry-level وسایل نقلیه، کشتی یا هواپیما نصب میکنند، از پردازندههای الکترونیکی که این دو را در یک مدار ترکیب میکنند،استفاده میکنند.
کنترل سرعت الکترونیکی برای مدل RC وسایل نقلیه ممکن است یک battery eliminator مدار را به تنظیم ولتاژ برای گیرندهها، بیامیزد. تنظیم کننده ممکن است خطی یا حالت متغیر باشد. ESCها در معنای وسیع تر کنترل کنندههای PWM برای موتورهای الکتریکی هستند و بهطور کلی ۵۰ هرتز اسمی PWM سیگنال ورودی فرمان یار میپذیرند که عرض پالسش از 1 ms به 2 ms تغییر میکند. زمانی که با 1 ms در ۵۰ هرتز عرضه شده، ESC با خاموش کردن موتور متصل به خروجی اش پاسخ میدهد. یک سیگنال ورودی با عرض پالس 1.5 ms موتور را با حدود نصف سرعت به حرکت درمیآورد. زمانی که سیگنال با 2.0 ms ارائه شده، موتور در سرعت کامل به حرکت در میآید.
اتومبیل ها
ESCهای طراحی شده برای ورزش که در اتومبیلها به کار میروند عموما قابلیت معکوس کردن دارند؛ کنترلهای ورزشی جدیدتر قابلیت معکوس کردن به شکل بازنویسی شده دارند به طوری که نمیتوانند در یک مسابقه مورد استفاده قرار بگیرند. کنترلهای طراحی شده بهطور خاص برای مسابقه و حتی برخی از کنترلهای ورزشی دارای مزیت افزوده ترمز متحرک هستند. ESC با قرار دادن یک بار الکتریکی در سراسر آرماتور، موتور را وادار میکند تا به عنوان یک ژنراتور رفتار کند. این موضوع به سهم خود باعث میشود که آرماتور سختتر بچرخد و در نتیجه سرعت مدل کاهش یابد یا کلا متوقف شود. برخی از کنترل کنندهها هماهنگ با احیاکننده ترمز هستند و به منفعت آن اضافه میکنند.
هلیکوپتر
ESCهای طراحی شده برای هلیکوپترهایی که به شکل رادیویی کنترل میشوند، نه به قابلیت ترمز (از آنجا که یک راه تکیه گاه، ممکن است آن را ناکارآمد کند) و نه به جهت معکوس نیاز دارند (اگر چه از آن جایی که سیمهای موتور اغلب دسترسی دشواری دارند و به محض نصب تغییر میکنند، میتواند مفید باشد). بسیاری از ESCهای هلیکوپترهای high-end یک حالت " فرماندار " ارائه میدهند که RPM این موتور را در یک سرعت مشخص ثابت میکند و تا حد زیادی به پرواز CCPM-based کمک میکند. این ویژگی در کوآدکوپترها هم استفاده میشود.
هواپیما ها
ESCهای طراحی شده برای هواپیماهایی که به شکل رادیویی کنترل میشوند، معمولاً شامل چند خصیصهٔ ایمنی هستند. اگر قدرتی که از باتری دریافت شده برای ادامهٔ فعالیت موتور الکتریکی کافی نباشد، ESC تا زمانی که امکان تداوم استفاده از aileronها، سکان و عملکرد آسانسور وجود دارد، قدرت موتور را کم یا قطع خواهد کرد. این قابلیت امکان حفظ کنترل امن هواپیما ضمن پرواز سبک یا پرواز کم قدرت را به خلبان میدهد.
قایق ها
ESCهای طراحی شده برای قایقها ضرورتاً ضدآب هستند. این ساختار آببندی شده بهطور قابل توجهی از ESCهای غیر دریایی با تعداد بیشتری محفظهٔ هوای محبوس، متفاوت است. در نتیجه نیاز به خنک کردن موتور و ESC برای جلوگیری از شکست سریع مطرح میشود. اکثر ESCهای marine-grade توسط گردش آب به حرکت درآمده توسط موتور یا پروانهٔ منفی خلاء در نزدیکی محور محرکهٔ خروجی خنک شدهاند. ESC قایق مانند ESC ماشین قابلیت ترمز و معکوس کردن دارد.
کوادکوپترها
کنترل کنندههای الکترونیکی سرعت (ESC) یک جزء ضروری از quadcopterهای مدرن (و همه multirotorها) هستند که قدرت و فرکانس بالا، وضوح بالا، قدرت ۳ فاز AC موتور را در یک بستهٔ بسیار جمع و جور مینیاتوری ارائه میدهند. این هنر و صنعت بهطور کامل بستگی به سرعت متغیر موتور محرک ملخ هواپیما دارد. این تنوع گسترده و کنترل RPM خوب در سرعت موتور/پایه، تمام کنترلهای موردنیاز یک کوادکوپتر (و همه multirotorها) برای پرواز را فراهم میکند. کوادکوپترهای ESC معمولاً میتوانند در مقایسه با استاندارد سیگنال ۵۰ هرتز که در بسیاری از برنامههای کاربردی RC استفاده میشود، یک نرخ به روز رسانی سریع تر را به کار برند. گسترهای از پروتکلهای ESC فراتر از PWM برای روز مدرن multirotor مورد استفاده هستند، از جمله Oneshot42 ،Oneshot125 ،Multishot و DShot .DShot یک پروتکل دیجیتال است که نسبت به کنترل کلاسیک آنالوگ مزایایی از جمله رزولوشن بالاتر، CRC چک سام و عدم نوسان رانش (از بین بردن نیاز به کالیبراسیون) دارد. به روزترین پروتکلهای ESCها میتواند در سرعت ۳۷٫۵ کیلوهرتز یا بیشتر با قاب DSHOT2400 با مصرف تنها ۶٫۵ µs ارتباط برقرار کنند.
سفت افزار ESC
مدرنترین ESC شامل یک میکروکنترلر است که سیگنال ورودی را تفسیر میکند و بهطور مناسب، موتور با برنامهٔ تو کار یا سفت افزار را کنترل میکند. در برخی موارد تغییر کارخانهٔ این سختافزار تو کار برای یک سختافزار متناوب، آشکارا دردسترس و متنباز میسر است. این موضوع بهطور کلی به منظور انطباق ESC برای یک کاربرد خاص انجام شدهاست. امکان ارتقا سفتافزار برای برخی از ESCهای ساخته شده در کارخانه، توسط کاربر فراهم است. مابقی برای اتصال به یک برنامهنویس به لحیم کاری نیاز دارند.
Leave A Comment