Loading...
قوانین و مقررات خرید برق تضمینی 20 ساله انرژی خورشیدی از مشترکین مصوبه شرکت توزیع برق

قوانین و مقررات خرید برق تضمینی 20 ساله انرژی خورشیدی از مشترکین مصوبه شرکت توزیع برق

قوانین و مقررات خرید برق تضمینی 20 ساله انرژی خورشیدی از مشترکین مصوبه شرکت توزیع برق

مدارک موردنیاز
• کارت ملی
• سند مالکیت
• قبض برق انشعاب موردنظر که به نام متقاضی

 

قوانین و مقررات خرید برق تضمینی 20 ساله انرژی خورشیدی از مشترکین مصوبه شرکت توزیع برق


قوانین خرید تضمینی بلندمدت انرژی‌های تجدید پذیر
1. داشتن انشعاب برق در محل مورد متقاضی برای نصب سامانه خورشیدی.
2. مراجعه به شرکت توزیع برق برای عقد قرارداد ۲۰ ساله
3. حداکثر ظرفیت سامانه خورشیدی قابل احداث محدود به ظرفیت انشعاب برق مشترک و تا سقف ۱۰۰ کیلووات هست.
4. صدور مجوز احداث نیروگاه و عقد قرارداد ۲۰ ساله برای تمام مشترکین انواع تعرفه‌های خانگی،تجاری،صنعتی و کشاورزی مقدور هست.
5. تمام هزینه‌های احداث نیروگاه و خریداری تجهیزات و اجرای آن به عهده متقاضی بوده و با نظارت شرکت توزیع برق انجام می‌شود.
6. نیروگاه خورشیدی توسط شرکت توزیع برق به شبکه متصل می‌شود و انرژی تولیدشده با کنتور مجزا به شبکه برق سراسر تزریق و اندازه‌گیری می‌شود که از کنتور انرژی مصرفی مشترک مجزاست.
7. مشترک همچنان تمام انرژی الکتریکی موردنیاز خود را از شبکه سرسری برق و از طریق کنتور برقی که داشت مصرف می‌کند، بنابراین تغییری در مبلغ فیش برق دریافتی ایشان به وجود نخواهد آمد.
8. نرخ خرید پایه برق خورشیدی در حال حاضر برای نیروگاه‌های با حداکثر ظرفیت تا ۲۰ کیلووات، به ازای هر کیلووات ساعت ۸۰۰۰ ریال و برای بیش از ۲۰ کیلووات تا حداکثر ظرفیت ۱۰۰ کیلووات، به ازای هر کیلووات ساعت ۷۰۰۰ ریال هست که هر دو ماه یک‌بار به‌حساب متقاضی واریز می‌شود.از سال یازدهم نرخ پایه خرید تضمینی ۳۰% کاهش می‌یابد
9. در حال حاضر سرمایه لازم برای احداث هر کیلووات نیروگاه خورشیدی حدود  ۶۰ میلیون ریال است.
10. سازمان‌های دولتی اجازه استفاده از بودجه دولتی برای احداث نیروگاه خورشیدی را ندارند، لیکن امکان واگذاری فضای ساختمان‌های اداری به‌صورت اجاره‌ای به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای این موضوع وجود دارد.در این صورت ارائه وکالت محضری واگذاری فضای ساختمان به سرمایه‌گذاری الزامی است

 

قوانین و مقررات خرید برق تضمینی 20 ساله انرژی خورشیدی از مشترکین مصوبه شرکت توزیع برق

 

نکات مهم
• مبلغ واریزی به‌حساب مشترکین هر دو ماه یک‌بار صورت می‌گیرد.
• تمام هزینه‌های احداث نیروگاه و خریداری تجهیزات و اجرای آن به عهده متقاضی بوده و با نظارت شرکت توزیع برق انجام می‌شود.
• نیروگاه خورشیدی توسط شرکت توزیع برق به شبکه متصل می‌شود و انرژی تولید شده با کنتور مجزا به شبکه برق سرسری تزریق و اندازه‌گیری می‌شود که از کنتور انرژی مصرفی مشترک مجزاست.
• مشترک همچنان تمام انرژی الکتریکی موردنیاز خود را از شبکه سرسری برق و از طریق کنتور برقی که داشت مصرف می‌کند، بنابراین تغییری در مبلغ فیش برق دریافتی ایشان به وجود نخواهد آمد.
• پس از پایان دوره خرید تضمینی، سرمایه‌گذار مجاز به فروش برق در داخل کشور در قالب قرارداد دوجانبه، بهابازار انرژی، بازار برق و یا هر قالب مورد تأیید وزارت نیرو خواهد بود. صادرات برق نیروگاه‌های موضوع این مصوبه منوط به دریافت مجوز جداگانه خواهد بود.
• در صورت انتفاع سرمایه‌گذاران از کمک‌های بلاعوض دولتی در احداث نیروگاه موضوع قرارداد خرید تضمینی برق، تعرفه خرید تضمینی برق آن‌ها برای اجتناب از احتساب مضاعف متناسب اصلاح خواهد شد.
• نرخ‌های موضوع این مصوبه برای قراردادهایی اعمال می‌شود که نیروگاه موضوع قرارداد طی حداکثر 18 ماه از زمان عقد قرارداد به بهره‌برداری تجاری برسد. در صورت تأخیر در بهره‌برداری تجاری، آخرین نرخ مصوب وزارت نیرو در زمان شروع بهره‌برداری تجاری از نیروگاه ملاک عمل برای دوره باقیمانده قرارداد خواهد بود.

جهت مشاوره ، طراحی و اجرای سیستمهای خورشیدی  با انرژی کالا تماس بگیرید

اطلاعات
  • دسته بندی: آخرین مطالب

فروشگاه انرژی کالا

انرژی کالا یک سایت الکترونیک می باشد که با محوریت مشاوره و تأمین انواع تجهیزات ابزار دقیق و اندازه گیری، کالاهای صنعتی و خدمات فنی مهندسی تأسیس گردیده است.

 

اطلاعات تماس

برای دریافت و ذخیره اطلاعات تماس بارکد زیر را با تلفن همراه خود اسکن کنید.

Untitled 1